2004

Besøg nr. 52 Fredag d. 19 marts 2004

Merete, Peter B, Michael, Fie, Carl og August skal en tur til Hyltan. Vi tog færgen kl. 11.30 og ankom i huset kl. 15.00.
Der skulle nu gøres forårs rent. Så vi støvsugede og vaskede ned. Vi lavede mad og hyggede. Lørdag stod vi op og fik morgenmad kl. 08.30. Fie talte køkkenudstyr, Michael og Peter lavede panel langs køkken væggen og rundt om døren, panel rundt om brusebund samt flisekant i badeværelset. De blev alle malet.
Mor og Fie kørte til Eksjø og handlede. Da vi kom hjem var der lavet frokost. Om eftermiddagen lavede vi små projekter, drak kaffe og spiste kage fra ”Lennarts”. Om aftnen fik vi dejlig mad, trods visse el problemer.
Søndag stod vi op og spiste morgenmad kl. 07.00, gjorde rent og ryddede op. Vi spiste lidt frokost kl. 10.30 og kørte kl. 11.00.

Besøg nr. 53 Torsdag d. 6 maj 2004.

Mamette, Peter L, Lubbe, Michael M, Fie, Michael, Carl og August skal til Sverige.
Mamette og Pede kørte kl. 14.00. Vi andre kørte først kl. 17.00. Vi ankom i Hyltan kl. 20.30, hvor Mamette og Pede tog imod os med varme hveder.
Fredag stod vi tidligt op og spiste morgenmad. Pede gik i gang med at lave vindueskarm i badeværelset, Mathies fortsatte på sit stenvægs projekt ved trappen, Lubbe legede med Carl og malede entreen, Fie passede August som havde fået skoldkopper, Mamette ordnede skrald.
Vi spiste frokost i haven, da det var pragtfuldt vejr.
Mamette, Michael, Fie og August kørte på lossepladsen og til Vetlanda efter maling og træ. Vi stoppede på et super godt loppemarked lige ved siden af malerbutikken.
Om aftnen fik vi dejlig mad og vin.
Lørdag stod vi igen tidligt op. Pede og Mathies fortsatte med lidt arbejde. Michael, Lubbe og Mamette malede i entreen. Kl. 10.00 kørte vi til Eksjø og gik på loppis og ”Lennarts”.
Kl. 13.00 kørte vi hjem til huset og lavede frokost. Mathies, Pede, Lubbe og Michael tog en lur. Mamette slog græs. Senere gik Michael, Fie; Carl og August en tur.
Om aftnen fik vi igen dejlig mad. Vi drak kaffe oppe i stuen og lyttede til skønne gamle 80ér lpér. Lubbe og Mathies kørte hjem kl. 21.00.
Søndag stod vi igen tidligt op. Pede sleb og fugede vinduet i badeværelset. Michael malede entreen færdig, Mamette malede vinduer til skunkene samt badeværelses vinduet. Michael fik monteret vinduerne i skunkene. Pede lavede det sidste trappetrin på trappen. Michael og Pede malede trappen, entre gulvet samt køkkengulvet. Super flot.
Vi kørte hjem kl. 15.00.

Besøg nr. 54 Fredag d. 28 maj 2004

Eva, Ollie, Carl, August og Fie kørte kl. 08.00 afsted til Hyltan i vores bil. Michael kørte i Saabyes Fiat. Vi tog det stille og roligt og ankom i huset kl. ca. 13.00. Vi pakkede ud og spiste frokost. Carl, Ollie og August hyggede og legede ude i haven mens vi dasede i det dejlige vejr. Senere bagte Fie muffins og lavede kaffe og vi kørte ned til søen i melbye hvor drengene fiskede. Det var skønt.
Om aftnen var vi så mætte at vi bare spiste lidt brød og vin.
Lørdag stod vi op og spiste morgenmad og kørte derefter til Eksjø, hvor vi gik en tur og endte som altid på "Lennarts". Vi så US military band. Det var rigtigt flot. Vi handlede lidt ind og kørte derefter tilbage til huset. Her lavede vi bål, snobrød og rejste telt. Drengene var helt vilde, de følte sig som rigtige spejdere. Om aftnen grillede vi burgere…uhm. Om aftnen hyggede vi alle sammen oppe i stuen med popcorn.
Søndag morgen sov alle længe. Vi spiste morgenmad kl. 09.00. Eva, Michael og Fie fik flyttet alle brædderne på siden af huset, det var så skønt at få den rode bunke væk!! Michael fandt en hugorm nede bag i haven. Drengene syntes det var meget spændende.
Vi kørte en tur ned til åen i Værne hvor drengene kunne fiske. Vi fandt en rigtig god legeplads lige overfor evas lanthandel. Senere lavede vi bål. Der begyndte at regne og vi sad alle sammen i legehuset og lyttede til regnen. Det var rigtig hyggeligt. Vi løb ind og tegnede, legede og hyggede.
Om aftnen spiste vi dejlig middag og hyggede senere oppe i stuen. Drengene havde madrasser inde i stuen med dyner og popcorn. Skønt.
Mandag morgen kl. 06.00 stod vi op for at spise morgenmad og gøre rent. Vi skulle tidligt af sted da Carl skulle til Jakob´s fødselsdag kl. 12.00.

Besøg nr. 55 juni måned 2004

Torsdag d. Michael, Fie, Carl, August og Andre' tager til Sverige for at holde 10 dages ferie. Vi nåede færgen kl. 08.00 fra Helsingør. Vi ankom kl. ca. 11.30. Skønt at være tilbage.
Vi gik i gang med at rydde lidt op hist og pist. Om fredagen kom Bjarne, Caroline, Cornelius og Veronica. Vi hyggede i 3 dage med god mad og Bjarnes lækre pandekager. Vi var ikke så heldige med vejret da det regnede ret så meget.
Huset er blevet malet fra top til tå. Gavle, udhæng. Veranda, sokkel, vinduer m.m. de 2 gamle bænke på verandaen er blevet malet hvide igen. Så flot. Vi fik en mand som hedder andre til at hjælpe os med at male. Han brugte i alt 140 timer på at male huset udvendigt. Han har malet 11 dage i træk fra morgen til aften. Det siger noget om hvor meget huset trængte til at blive malet.
Michael har skåret nye udhæng ud, de er så flotte.
Trekantsvinduerne i stuerne er blevet malet og har fået nye glas i. Michael monterede dem. Det var bare så flot.
Sankt Hans aften fik vi rigtig dejlig middag. Det regnede så meget at Fies hjemmelavede heks ikke kunne blive fyret af. Vi hyggede i stedet i stuen med hjemmebagt kage, te og EM i fodbold.
Vi har trods regnen købt mere udendørslegetøj såsom tov til gynge, badminton sæt, fodbold net og basketball kurv.
Vi har haft en el mand oppe for at se på de el problemer der er med lyset oppe i kippen men da han kom forbi virkede det perfekt nu er der dog problemer igen.
Det første soveværelse til højre for entreen er blevet malet midlertidigt hvidt. Det pyntede så meget.
I har haft regn hele ferien, kun en dag har vi spist frokost udendørs. Øv.

Besøg Nr. 56

Michael & peter Berthelsen køre til sverige lørdag den 6 august .
Færgen når vi klokken 05.00 om morgenen.
Vi køre der op på 2 timer og 25 minutter.
Græsset bliver slået i for og baghaven.
Myrer bliver fjernet og vi læsser en del ting ind i skunken.
Huset ser pænt ud og da klokken er 09.45 køre vi hjem til Danmark igen.
Vi er i Helsingør klokken 13.00.
Turen gik godt og den nye Opel Zafira køre som en drøm.

Besøg nr. 57

Weekend tur med Vester Kopi, Nørregade afdelingen 27-28-29 aug. 2004

Besøg nr. 58. afgang 13.10.2004 – hjem 17.10.2004

Bjarne og Caroline, Veronica, Cornelius, Michael, Fie, Carl, August drager til Sverige.
Vi ankommer om onsdag aften og varmer huset op. Vi har købt 2 nye Gasvarmere som virker perfekt. På vejen der op stoppede vi på Mcdonalds i Vetlanda, det var en fantastisk oplevelse, maden var for en gangs skyld meget god.
Den nye vej op til Markaryd er åbnet hvilket betyder at vi spare ca. 20 minutter på turen til huset.
Torsdag kørte vi ind til Eksjø og gik på Lennarts Cafe medens august sov. Vi købte en racerbane til børnene. Da vi kom tilbage til huset øvede vi med Carl – pludselig kunne han cykel uden støtteben, der var ikke et øje tørt. Han har tilmed lagt sutten på hylden så det har været en stor uge for Carl.
Der er kommet nye naboer, huset er blevet solgt til en familie der skal bo der hele året. Vi talte kort med dem og aftalte at de kigger efter huset.
Vi fik sendt et kort til Louise Lagoni der for tiden opholder sig i Providence lidt syd for New York.
Resten af weekenden gik med at slappe af. Vi fiskede med børnene, Fie bagte American cookies, vi lavede snobrød, bål.
Fie og Bjarne røg en tur i søen i Melby med det resultat at Bjarne brækkede den ene tå

Besøg nr. 59 Fredag den 29.10.2004 – Søndag den 31.10.2004

Mamette, Pede & Carl kører op til Hyltan torsdag i deres Renault Laguna som de netop har købt af Pede´s firma Erenfred Pedersen. De ankom til huset klokken ca. 18.00. De tændte for gasvarmen og hoppede så op under dynen med bøger, te og pølsemadder.

Fredag klokken 16.30 ankom Fie, August & Michael men inden da punkterede vores bil og vi måtte skifte dæk på den nye Opel Zafira. Der var lavet dejlig mad, gulerodssuppe, kylling, sovs og ris. Det smagte herligt. Vi hyggede os om aftenen i køkkenet.

Lørdag morgen havde Fie lavet nybagte boller og der sad en stor fed mus i fælden under håndvasken i køkkenet. Efter morgenmaden kørte vi en tur til Eksjø. Vi gik en tur gennem byen i støvregn og endte på den legendariske cafe Lennarts. Vi skulle også købe en ny hængelås til huset idet Fie havde fået ændret koden på låsen. Michael fandt dog til sidst ud af at hun havde ændret låsen til 781 – vi har dog nu installeret en ny lås med en ny kode.

Da vi kom hjem igen gik Fie en tur over til vores nye nabo, hvor hun fik udvekslet telefon numre med dem. De fik 2 poser dansk øl og en flaske vin. Det vakte stor glæde. Senere på dagen gik Fie i køkkenet igen, denne gang bagte hun American Cookies til stor fornøjelse.

Derefter gik vi alle en tur ud af vejen for at finde små grantræer til huset i Hornbæk. Da vi kom hjem til Hyltan igen gik vi lidt rundt i haven, Carl cyklede på 2 hjulet og August trillede rundt på sin lille plastic motorcykel.

Om aftenen spiste vi igen dejlig aftensmad og senere rykkede vi op på 1 salen hvor vi drak rødvin og hyggede os i skæret til den smukke loftbelysning.

Søndag morgen var Fie på banen igen med sine hjemmebagte boller og igen sad der en fed mus i fælden, bedstemor hylede en smule da hun havde glemt at der var sat en fælde op. Det er i dag skiftet til vintertid og da vi havde spist gjorde vi rent og kørte hjem igen efter en hyggelig weekend i familiens skød