2002

Besøg 31 – 5 januar 2002

Michael, Fie og Carl. Vi kørte kl. ca. 09.30. Vi skulle op og hente en kravlegård til Ellen og se om huset havde det godt. Vi havde en øreklapstol m.m. med i bilen. Alt så fint ud, en enkelt tag sten var faldet af. Der var ca. 1-1½ M sne. Det var vildt flot. Vi blev en time og kørte så hjem igen.

Besøg 32 – 5 april 2002

Michael, Fie og Carl. Vi ankom i Hyltan kl. 20.30. Vi pakkede bilen ud og startede på at rengøre køkkenet. Vi måtte rykke sengene ind i rummet med stenildstedet, da det var –8 C og rigtig rigtig koldt.
Lørdag morgen stod vi op kl. 07.30 og spiste morgenmad. Vi fortsatte med rengøringen af køkkenet da der havde været mange mus i kopper og tallerkener. Vi støvsugede 1.salen. senere kørte vi til Eksjö og drak en kop kaffe. Vi ville købe en klapvogn, men den var alt for dyr. Da vi kom tilbage til huset spiste vi frokost. Vi gjorde klar på terassen ved at stille bord, bænke og grill ud. Vi gik en tur op til eneboerens hus da han lige er død. Der efter cyklede vi lidt rundt med Carl. Vi gik i gang med at samle blade i haven og støvsuge resten af huset. Bonden og hans kone kom forbi og fik en rundvisning i huset. Michael og jeg fik et glas vin på terassen hvorefter vi lavede gode hjemmelavede burgere. I nat var temperaturen fin og vi sov alle dejlig varmt.
Om søndagen stod vi op kl. 07.45 og spiste morgenmad. Vi klarede den sidste del af forårsrengøringen og kørte derefter hjem kl. 09.45.

Besøg 33 – 25 til 28 april 2002

Michael, Fie og Carl kørte op til Hyltan i Palle Kolstrups lastbil. Vi havde Anne og John Finderups køkken med i lasten. Merete og Peter kørte i egen bil.
Om fredagen kom mægleren for at vurdere huset. Vi hyggede og fik installeret køkkenet. Fie er meget træt da hun er blevet gravid. Vi havde en dejlig forlænget weekend.

Besøg 34 – 8 til 12 maj 2002

Michael, Fie, Carl, Fille, Christian, Jakob og Ellen. Michael, Fie og Carl kørte sent onsdag aften og ankom til Hyltan kl. 24.00.
Torsdag – vejret er perfekt. Fille + familie ankom kl. 13.30 til frokost. Vi hyggede hele dagen i haven. Vejret var så dejligt sommer varmt. Christian og Michael gik i gang med at bygge legehus.
Fredag – Michael og Christian byggede legehus hele dagen. Vejret er i dag lige så perfekt som i går.
Lørdag – Vi kørte en tur til Eksjö. Vi gik på konditori. Da vi kom tilbage til Hyltan fortsatte Michael og Christian deres husbyggeri. Fille, Fie og børnene hyggede i haven. Michael slog græsset i baghaven. Om aftnen efter aftensmaden kørte Fille + familie hjem.
Vi kørte først hjem søndag morgen.

Besøg 35 – 24 maj 2002

Michael, Fie, Carl, Bjarne, Caroline, Cornelius og den lille ny pigebaby – uden navn. Bjarne + familie kørte op til huset torsdag aften/nat. De havde ingen nøgle med så de måtte bryde hængelåsen op på hoveddøren.
Fredag ankom Michael, Fie og Carl til aftensmad. Vi spiste dejlig mad og hyggede os.
Lørdag kørte Michael, Bjarne og drengene til Eksjö. Drengene fik is. Imellem tiden fik pigerne sig en lur. Skønt. Michael fik sat vindue i indtil vores soveværelse samt slået græs både foran og bag huset. Om aftnen blev der gjort klar på 1.salen til at se det internationale melodigrandprix. Vi hyggede os meget men DK blev nummer chok. ØV!!
Søndag kl. ca. 11.00 kørte vi alle hjem. Bjarne og Caroline havde flere stop på vej hjem så det tog dem 6 timer at komme hjem. Lang tur.

Besøg 36 – 21 juni 2002

Fie er i dag færdig uddannet som ernæring –og husholdningsøkonom. Vi har været til dimission og kørte derefter direkte til Sverige for at holde ferie i 3 uger.
Vi ankom fredag aften klokken 22.30. Mamette og Peter var allerede i huset og havde te og frisk bagt brød klar. Mamette havde slået græsset. SKØNT:
Lørdag ankom Merete, Peter. Famsi og Mormor til frokost tid. Hele familien skal holde sankt hans aften sammen i morgen.
Vi hyggede os og spiste dejlig mad.
Mandag kørte Meret, Peter, Mormor og Famsi hjem. Mamette og Peter blev til tirsdag.
Michael og Pede fik sat fliser op i badeværelset. Det blev super flot.
Torsdag d.27/6 kom Motor og Stefan ved aften mads tid.
Lørdag ankom Krug og Lis. Stefan tog hjem lørdag aften. De andre blev til søndag.
Mandag d.1/7 kørte Michael, Fie og Carl til Linköping. Vi gik i Ikea og shoppede derefter rundt i byens gader. Det var en fin stor by. Hen af eftermiddagen kørte vi videre til byen Gränna hvor vi overnattede. Carl fik købt nogle ”polkagrise” – som er rød og hvid stribede slikkepinde.
Tirsdag morgen morgen kørte vi tilbage til Hyltan. Vvs manden Häkon kom og monterede badeværelse vaske, toilettet og bruseren. Det var super skønt. Senere på dagen kom el manden Mats og installerede vaskemaskine. Det var fantastisk da vi ikke havde mere rent tøj!!
Michael fik sat karme op i køkkenet og Fie fik malet kantlister til badeværelset.
Onsdag d.3/7 kørte vi ca. 100km syd på for at besøge Martin Freitag og hans mølle. Vi blev til frokost. Det var meget hyggeligt.
Torsdag tog vi vores første bad i indendørs bruseren. Det var en fantastisk oplevelse at have fået installeret brus. JUBIIII. Michael satte de sidste plader op i køkkenet og i entreen og Fie fik malet Carls legehus.
Fredag d.5/7 klokken 22.00 ankom Jakob, Malene, Phillip og Sebastian Saaby. Ca. 1½ time senere ankom Rikke O. og Nikolaj M. Vi havde bagt brød og kage.
Lørdag kørte vi en tur til Eksjö for at spise vafler. Senere på dagen tog drengene ud og fiskede.
Søndag spiste vi tidlig aftensmad. Rikke og Nikolaj kørte hjem klokken ca. 17.00. Familien Saaby blev til mandag morgen.
Efter alle var kørt kørte vi ind til Vetlanda for at købe tapet til køkkenet. Vi startede på at tapetsere.
Tirsdag fortsatte vi med at tapetsere og kørte derefter ind til Eksjö for at få lavet en bedre forsikring af huset. Vi spiste lidt mad og is i byen. Vi kunne i aften som den første aften spise ude på taressen. Ellers har der indtil nu regnet i 16 dag i træk. Det var dejligt at sidde lidt ude.
Onsdag d 10/7 gjorde vi huset rent og kørte hjem klokken ca. 12.30 i 30,5 C.
Det har været en super dejlig ferien.

Besøg 37 – 25 juli 2002

Michael, Carl og Fie tog torsdag aften til Hyltan.
Fredag aften ankom Nikolaj, Karen, Kenneth og Pia. Michael og jeg havde lavet middag.
Lørdag morgen kørte vi indtil Eksjö. Vi gik på Lennarts konditori og fik kage, kaffe og is. Det var super varmt. Efter Eksjö kørte vi til melbye hvor vi baddede i søen, solede og spiste vores medbragte frokost. Det var rigtigt dejligt. Senere kørte vi hjem til huset hvor vi lavede et bassin til Carl. Vi andre solede og hyggede. Vi fik en lækker middag og om aftnen tændte vi bål i haven.
Søndag hyggede vi lidt rundt i haven og gik en tur. Vi ordnede huset og kørte hjem klokken ca. 14.00.

Besøg 38 – 2 august 2002

Michael tog til Hyltan for at holde Morten Saabys polterabend.

Besøg 39 – 20 september 2002

Michael tog en weekend til Hyltan på firmatur med vesterkopi. Der var folk med fra både østerbro og nørrebro afdelingerne. Ca. 17 personer i alt.

Besøg 40 – 18 0ktober 2002

Fie og Michael tog til Hyltan for at lukke ned for vinteren. Var tog maling og mad med hjem som ikke kan klare de kolde temperaturer i huset. Der var –0,5 grader i Värne på nuværende tidspunkt.