2000

Besøg 8 – 6 februar 2000

Fie, Michael, Mamette og Peter tager en 1 dags tur til Hyltan. Vi havde møde med tømmeren og eneboeren kom forbi og fik en kop kaffe.

Besøg 9

Michael og Peter L tager en 1 dags tur til Hyltan. Havde lånt bil fra Treffco, fik renset en skunk og tegnet 1 salen. Bilen skred ud 2 gange i Vetlanda og i skoven. Vi fik transporteret køleskab, komfur, stole, borde, anlæg og tallerkenrække.

Besøg 10 – 12 marts 2000 aflyst på grund af kraftigt snefald

Vi skulle have mødtes med tømmeren kl.11.00. skulle have gennemgået tilbudet med ham.

Besøg 10 – 16 marts 2000

Michael tog en fridag, skal mødes med tømmeren kl. 10.00 og med brøndbore manden kl. 11.00.
Vi har lånt 50.000 kr. til at sætte huset i stand for. Medbragte industri støvsuger, håndvask fra famsi. Tog af sted kl. 06.15.

Besøg 11 – 3 maj 2000

Carl er 3 uger og 4 dage gammel. Pede hentede os i renaulten kl.16.00. Fie og Michael havde fyldt en lejet trailer fra Statoil. Vi nåede færgen kl. 16.30. Klokken 20.00 ankom vi til Hyltan. Tømte traileren, medbragte en mexicansk pejs, cykler, opvaskemaskine, borde m.m.
Tømmeren var gået i gang i skunkene med at reparere de bærende dele. Vi fik Fies hjemmelavede lasagne og gik til ro kl. 23.00.
Torsdag stod vi op kl. 07.00, fyldte traileren med brædder – traileren sad fast så det tog en time før vi kunne køre. Motoren brændte næsten af. Kl.12.00 havde vi møde med tømmeren, væggen var rådden så der skulle laves mere end beregnet – pris pr. time : 300 svenske.
Vi talte med Brøndboren Kent Rubinson og han går i gang med at bore brønden i slutningen af maj.
Vi fyldte traileren igen og kørte hjemad kl. 13.30. vi var i DK kl. ca. 17.00.
Returbillet 650 kr. - trailer leje 200 kr. – Benzin 150 kr.

Besøg 12 – 18 maj 2000

Torsdag d. 18 maj til Lørdag nat kl. 24.00 d. 20 maj. Vi kørte fra Helsingør kl. 16.00 i en golf stationcar. Vi havde Carl med, ankom kl.20.00 til Hyltan. Fredag morgen kom folkene der skulle bore brønden. 79 meter ned blev der boret. 4L vand/minut. Tømrene har lavet alle skunkene, sat døre i og lavet ny front på husets venstre side samt lagt gulv i køkkenet. Vi bestilte en container via Stridh til 500-600 kr. tog ind til Eksjø fredag, hvor vi spiste frokost. Vi kørte hjem lørdag aften kl. 21.00. eneboeren hjalp os med at fylde containeren.

Besøg 13 – 31 maj 2000

Onsdag efter arbejde hentede jeg Fie kl. 15.45. vi nåede færgen kl. 16.00. ankom til Hyltan 19.30.
Vi spiste aftensmad. Torsdag d. 1 juni, vi fyldte containeren med de mange sorte sække som indeholdte isolering (spåner), vi fjernede gamle teglsten. Fik flyttet en masse træ og skrald fra grunden. Vi fik besøg af et tysk par som bor længere nede af vejen, de inviterede os til te.Vi spiste en dejlig pastagratin og gik relativt tidligt i seng. Fredag d. 2 juni stod vi tidligt op og kørte indtil lossepladsen i Vetlanda. Derefter fandt vi en badstue i Vetlanda, det var skønt med et bad.
Kl. 11.00 ankom Peter og Mamette og en elektriker samt Kent der skulle færdiggøre vand projektet. Haven blev endevendt af en Bobcat gravemaskine.
Fredag aften spiste vi kylling og gik tidligt i seng.
Lørdag d. 3 juni, vi spiste morgenmad kl. 06.30 og Fie, Peter og Mamette rev i haven og fjernede de mange teglsten. Kl. 09.00 kørte vi indtil Eksjø for at vise dem byen og vi forsøgte også at få et bad – men forgæves. Der var intet vand på campingpladsen. Gik en tur i Eksjø og kørte forbi en butik hvor vi bestilte gipsonit plader til badeværelset. Resten af dagen gik vi i haven og fik slået græsset med den nye græsslåmaskine som vi fik i gave af Mamette og Peter. Fik lagt tagpap på verandaen, flyttet brædder om på bagsiden af huset og fik isoleret over vores soveværelse.
Eneboeren fortalte os om en kortere vej til Søen. Peter fra Delleryd kom forbi og gav os et tilbud på brønden. Mamette havde bagt hoppebolde muffins.
Søndag d. 4 juni – vi kørte hjem og var i Helsingør kl. 14.00. fik ordnet resten af græsplænen.
Carl er nu 8 uger gammel og han klarer det hele flot.

Besøg 14 – 17 juni 2000

Afgang lørdag d. 17 juni til søndag d. 18 juni. Et kort besøg. Vi kørte direkte til Eksjø og betalte Stridh for tømmerarbejdet. Vi fik malet en del af fronten på huset, gik en tur for at finde søen men der var for langt. Fik samlet gasgrillen. Slået græs. Fie var syg så vi kørte til Vetlanda men købte i stedet pizzaer og vendte om. Vaskede gulv og fjernede en masse træ. Kørte hjem søndag morgen. Medbragte grøn kommode og vandvarmer.

Besøg 15 – 22 juni 2000

Afgang torsdag d. 22 juni kl. 14.40 med Scanlines. Peter og Merete var med på færgen. Peter og Mamette ankom fredag til Sct.hans. vi isolerede køkkenet og rev køkkenskabe ned samt isolerede en skunk. Peter og Merete kørte hjem lørdag og Peter, Mamette, Fie og Michael kørte hjem om søndagen.

Besøg 16 – 14 juli 2000

Afgang fredag d. 14 juli – Fille, Christian og Jakob ankom lørdag. Vi kørte hjem mandag d. 17 juli.

Besøg 17 – 12 december 2000

Peter B og Michael kører op til Hyltan og er hjemme samme dag. Vi ser Hyltan. Det er næsten 5 måneder siden vi har været der. Alt ser godt ud.